(5! Att byta namn

Jag förstår mig inte riktigt på namnbyte. På hemsidor som bilddagboken och blogg fattar jag ju, och i viss mån att man vill byta bort sitt fula efternamn (tex Hubrat är ju ett bra förslag) Men vad är det för mening med att byta bort sitt riktiga namn? Jag menar, allting sitter ju i det, minnen, hela ens personlighet.
Träffade på en igår som hade bytat namn, och i och med det anser jag att hon har raderat sitt gamla jag. Det finns inget av henne kvar, mer än i skolkatalogen.
Och meningen med att börja stava sitt namn annorlunda? Det känns bara så jävla falskt, var sig själv för fan! Men tydligen funkar det inte för vissa, utan de måste vara någon annan för att överleva. Psst!

Kommentarer
Postat av: hilda

bytta personlighet för att man har bytt namn?

nja, det tycker inte jag. Men jag tycker det är oödigt, det är bara jobbigt att hela tiden tänka: Hon heter sitna, inte maja.

2008-11-06 @ 16:34:51
URL: http://hiildas.webblogg.se/
Postat av: Laura

Jag har mina aningar om vem du kan mena, det med att man stavar sitt namn annorlunda :P

2008-11-06 @ 19:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0