Känslomässigt lycklig.

Hela jag är ett känslorus just nu. Lycka står nästa på menyn. Åh. just nu har jag definitivt inte några bekymmer i världen.

Nu sitter jag i bilen på väg hem från sölvesborg (eller snarare någon mil därifrån). Det har hänt en massa ikväll. Jag har kommit fram till en hel del, och allting känns bara bra. Jag har fått träffa farbror everts mamma Hanna, och henne vill jag adoptera. Hennes kladdkaka slår till och med lögens. Dessutom skulle hon bli en bra tant, jag älskar henne redan. Sedan har jag fått mig en fotolektion av evert, och han visade mig det absolut vackraste jag någonsin har sett.

Jag hade dessutom några väldigt roliga konversationer ikväll. Bland annat med ägaren, som då kallas Folke.
Jag: Pappa, passar du dig inte kanske jag gör ditt nya smekis officiellt.
Folke: (tar mig om axlarna och leder mig från pappa) Jag tror du och jag ska prata lite. Vad är det för smekis du har på honom? Jag kan komma att ha användning för det.
Jag: Det kostar.
Folke: Jag behöver veta vad det är värt först.
Jag: Då tar jag förbetalt.
Folke: Du är tusan ta mig lika le och rälig som din far.
Jag: Vart tror du jag har fått det ifrån då?
Asgarv från hela personalen.

Sen kom det fram en annan idiot i kostym, runt 45 år.
Idiot: Kan ni sluta spela dunka dunka?
Jag: Du kanske borde se dig omkring och kolla vart du befinner dig?
Idiot: Vafan menar du med det? Uppkäftiha unge.
Jag: Nåväl, klockan är 12 och du befinner dig på en nattklubb. Antingen får du ju acceptera musiken eller gå här ifrån.
Idiot: Men ingen tycker det är bra! Alla klagar!
Jag pekar ut på dansgolvet, och säger nonchalant "det är därför dansgolvet är smockat och det står 20 meter kö utanför?
Idioten glor på mig och går där ifrån. Pappa börjar asgarva.

Ibland händer bara så roliga saker. Kanske är det ingen som tycker det är något märkvärdigt med det, men jag har haft en av mina bästa kvällar på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0