Hallelujah

Som jag sa igår följde jag med pappa till Harrys i Värnamo. Där skulle han lära mig spela party, vilket innebär schlager och hits man kan texten till, dvs då gyllene tider och sånt shit. Jag hade gärna hoppat över den delen av jobbet, dessvärre är det det jag måste lära mig först. Så jag får bita ihop.

Men jag älskar att följa med pappa. Att sitta och diskutera musiken i bilen på väg vart vi nu ska. Att han under spelningen berättar vad han gör och hur det går till, ger mig tips och allmänt är den bästa pappa i världen. Jag älskar att vi på vägen hem brukar diskutera hur spelningen gick. Jag tycker om att umgås med min daddy, för han är bäst i världen!

I vilket fall som helst, dansgolvet var litet (Manuel tog ju clubgolvet, orättvist!) och folket i Värnamo är ju urkassa. MEN, de dansade och underhöll mig några timmar. En stackars kille kom och frågade om vi inte kunde spela Cotton Eye Joe, och pappa bara "naaaaaaae". Killen gick därifrån lite sådär halvt ledsen, och sen kom det ett gäng tjejer och bad om samma låt, vilket innebar att han hade varit charmig nog att få dem att göra det. Och så spelade han den, och herregud, aldrig har jag väl sett nåt roligare i hela mitt liv haha. Well, det gick bra, och de tre killarna som i slutet stod med armarna om varandra till Se på mig (sista låten) var bara helt underbara.

Det är ett fint yrke, att vara Dj. Helt klart. Jag ser verkligen fram emot det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0